Początek roku kalendarzowego to procesie edukacyjnym czas poświęcony na poznawanie, bądź utrwalanie pór roku oraz ich charakteryzujących cech w przyrodzie. W klasach I-III to również czas poświęcony na poznawania miesięcy i ich kolejności w kalendarzu, czy też przypisywania do poszczególnych pór roku.
Przeglądając rozkład materiałów wpadłam na pomysł, aby ten zakres materiału przetworzyć na grę dydaktyczną, którą teraz Państwu przedstawiam.Gra ma na celu poznania i utrwalenia pór roku oraz miesięcy. W skład gry wchodzi plansza i dwa zestawy pytań. Pierwszy zestaw pytań oznaczony znakami zapytania dotyczy cech charakteryzujących daną porę roku w przyrodzie. Drugi zestaw pytań oznaczony nazwą „MIESIĄC” poświęcony jest obrzędom, świętom występujących w trakcie mijających dwunastu miesięcy. Pytania te również utrwalają kolejność miesięcy.
Jak mieć grę?
Wydrukuj z pliku cztery części planszy i posklejaj ją. Karty pytań wydrukuj tak. aby po jednej stronie było pytanie a po drugiej znaki zapytania lub jak w przypadku kart z pytaniami dotyczącymi miesięcy nazwa MIESIĄC
Zasady gry:
- Ilość graczy: od 2 do 6.
- Gracz rozpoczyna grę, jeżeli wyrzuci na kostce 6 bądź 1.
- Gracz, który stanie na polu ze znakiem zapytania bierze pierwszą kartę zwierzku z kupki kart ze znakami zapytania.
- Gracz, który stanie na polu z nazwą miesiąca bierze pierwszą kartę zwierzku z kupki kart z napisem „MIESIĄC”
- Gracz, który nie udzieli odpowiedz bądź udzieli odpowiedź nieprawidłową czeka 2 kolejki.
- Wygrywa gracz, który pierwszy dotrze do mety
GRA , pytania do gry – miesiące, pytania do gry
Najnowsze komentarze